onsdag 23 december 2009

Snö


På söndag var det snöstorm här och en massa offentliga inrättningar stängde. En del höll också stängt på måndag för att snöröjningen skulle få en chans att hinna i kapp. Denna bild tog jag på måndag eftermiddag. Min syster hade skottat trottoaren framför sitt hus. Husägarna är tvungna att göra detta. Det hamnar en massa snö mellan parkerade bilar eftersom det inte finns många ställen att lägga snön på. På måndag började dom salta alla gator. Saltet gör att jag inte längre får gå in i lägenheten med skorna på utan måste lämna dom i trappuppgången utanför dörren till lägenheten. Nu är det onsdag och sista skoldagen före juluppehållet. Temperaturen är ca 5 minusgrader

God Jul önskar jag alla mina läsare. Själv ska jag och syrran fara till Woburn med alla inslagna paket. Dom flesta är till syrrans barnbarn.

1 kommentar:

  1. God Jul och Gott Nytt År!
    Från ett kallt och snöigt Norrbotten
    Anna-G

    SvaraRadera