onsdag 30 december 2009

Julklappar


Vi hade en vit jul. Snön regnade bort i söndags och nu båsser det kallt ute.
When Quilters Gather är en bok som jag önskade mig. Jag såg den på bibloteket och eftersom jag gillar paper piecing och boken innehåller 20 mönster så jag har något att se fram emot.
Alla här är så rädd att jag ska frysa. Fick denna i julklapp av Maria. Det är ett täcke med blixtlås. Man drar upp blixtlåset till hälften längs långsidan och kryper in i den med fötterna. Sedan tar man resten över axlarna och drar upp nästa blixtlås längs kortsidan framför mig. Jag kan ha täcket på mig, gå omkring i lägenheten och ha händerna fria.

2 kommentarer:

  1. Hej Gerd!

    GOTT NYTT ÅR 2010

    Hälsar

    Louise

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Gott Nytt År! Vilken kul julklapp, kan tänka mig att man ser ut som en vandrande puppa med täcket på sig!! Här är det snö, snö och åter snö.
    Hälsar Anna-G

    SvaraRadera