fredag 6 november 2009

Gatsopning/sophämtning

I dag är det gatsopning utanför min systers hus. Det sker i denna stad en gång i månaden på hennes gata. Eftersom det blåser idag och en massa löv flyger omkring gjorde maskinen två vändor. Det är också sophämtningsdag, som sker varje vecka. Plast och metall sorteras tillsammas och papper för sig. Allting annat går i soptunnan.
Temperaturen ute är fortfarande plusgrader och jag väntar på att det ska bli en riktig frostnatt. Det växer fortfarande tagetes och andra blommor i trädgårdarna. Jag är lite förkyld. Jag har ingen feber men ont i halsen och lite snuva. Det kommer nog att gå över ganska snabbt. Eftersom min matlust nästan är obefintlig behöver jag inte motionera för att förlora vikt. Jag har gått ner två kilo sedan jag kom till syrran.

3 kommentarer:

  1. Krya på dig så du kan skriva ännu fler intressanta inlägg!
    Jag följer din blogg med stort intresse.

    Rakel

    SvaraRadera
  2. Hej Gerd!

    Igår var vi alla slöjdlärare på Panelen, grattade Karina 50 år och Margaretha 70 år. Vi saknade dig! Jag lämnade din blogg adress till alla, så att de kan ta del/skicka kommentarer till dig...

    Ha en bra helg!

    Louise

    SvaraRadera
  3. Vilka fina höstfärger!
    Här snöade det c:a 15 cm igår, så nu är allt vitt och vackert. Skönt, för det har varit så mörkt. På onsdag har vi kviltträff igen.
    Förkylningen har smittat hit! Jag är också drabbad.
    Hälsn. Anna-G

    SvaraRadera