lördag 27 mars 2010

Paraplyflickorna

Nu är mitt korsstygnsbroderi klart. Jag har ramat in det med tyg och hänger upp den på väggen med en pinne. Det har varit lite kyligare väder i 2 dagar. Bara ca 5-6 grader varmt. Några träd har börjat få sina löv och ett träd har jag hittat ett träd som blommar.

Har hitta en tygaffär som säljer bommullstyger och batiktyger för ca 14 kr per yard. Man måste inhandla minst 2 yard av varje tyg. Jag har köpt några som jag gillade.
Jag har också inhandlat lite kläder. Jag har gått från storlek XL till M.

1 kommentar:

  1. Oj,oj! Kommer vi att känna igen dig? Men det måste kännas kul att promenaderna har hjälpt!
    Ditt broderi är det sötaste jag sett på länge. Påminner mig om den där barnvisan;"Hej, sa Petronella". Nu ses vi väl snart?!

    SvaraRadera